marți, 1 ianuarie 2013

Schimbarea, singura constantă





M-am culcat si trezit cu o amorţire fără pic de amor pentru odihnă, o amorţire fără de seamăn şi am impresia că atunci când păşesc în metropola asta, chiar după ani întregi de locuit aici, nu pot să o asimilez ca fiindu-mi dragă. Parcă sunt mereu la bordel aici, plătesc pentru nişte servicii de care mă pot bucura mai abitir, dar e sec. Eşec. Prima nevoie de schimbare.
 Şi apoi ai un sentiment că plăteşti oarecum prea mult şi nu poţi scoate ce e mai bun din asta şi e din vina ta. Căutând satisfacţie în jur şi având aşteptări e teribil, mai ales de la oamenii cu care dinamica ta nu se pune de acord. Ar fi sănătos să îţi alegi înţelept oamenii deşi alegerile înţelepte nu sunt atributul unei minţi blocate. A doua nevoie de schimbare.
 Distanţare cu noimă, replica lui 1 ianuarie.

Pe scurt, am câteva gânduri de la mine pentru alter ego-ul meu:
1. Imi propun să nu mai am aşteptări nerealiste de la situaţii ori semeni. Când ai aşteptări e ca şi când vrei tu să controlezi ce se va petrece, proiectând pe umerii altora ce ar trebui să faci de unul singur. Vreau să zic, e dezirabil să te faci omul cel mai important din viaţa ta. Nu să te pui pe vreun altar, dar să cauţi să te valorizezi, draga eu.
2. Fă eşecul parte integranta, fii meşterul experienţelor tale, acceptă-l şi transformă-l cum te pricepi.
3. Bucură-te lăuntric pentru tot ce primeşti. E un semnal de alarmă că prezenţa ta contează sau nu mai contează. Oricum ar fi, afli ceva, simţi, eşti .
4. Ieri am auzit un gând care mi-a rămas ca un timbru lipit de suflet: să îţi doreşti înseamnă să fii pregătit şi de pierdere/ suferinţă. A îţi dori e practic omenesc, a primi e ceresc ori providenţial. Omenescul doare, cerescul uşurează. Eu va trebui să renunţ la a îmi dori nenecesarul, ca prim pas.
 5. Apoi, cum ziceam, ar trebui să mă pot bucura de orice primesc şi pot transforma în hrană. Sfântul Augustin spunea că fericirea stă în a-ţi dori ce ai deja. Aici mai am nevoie de training, viaţa e un profesor, orişicât.
6. Nu îi încărca pe alţii cu insatisfacţiile tale. Toţi duc o luptă pe undeva, nu le înrăutăţi starea, te rog. Dacă poţi să îţi aduci vreun aport sănătos, fă-o, dacă nu, ia distanţă. Încearcă, măcar.

Notă: Triază. Transformă(-te). Lucrează la tine în relaţia cu tine şi ceilalţi. Fii bună şi acceptă schimbarea..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu