vineri, 23 noiembrie 2012

Titlul postării


N-am fost nici ieri,
Nu sunt nici azi,
Si nu voi fi,
Cu-atât mai mult, nici mâine, dupa moarte,
Nimic din ce vor crede poate
Cei câtiva cititori de carte -
Naivii care-mi vor citi
Volumele numai pe jumatate…
Volumele-mi de versuri, cumparate
Împrumutate,
Sau furate!…
N-am fost asa precum se spune
Si nu sunt nici asa cum sunt -
Nu sunt nici foc,
Nici ploaie
Si nici vânt!…
Nu sunt nimic din ce-as putea fi pe pamânt…
Nu sunt decât un strop de vorbe bune,
Ce-astept un cititor cinstit sa ma razbune
Si sa m-arate lumii cine sunt!…
N-am vrut sa fiu volumul ideal
Cu sute de editii repetate -
Volumul voluptatilor marunte,
Cu titlul gras,
Multiplu
Si greoi -
Un titlu cât o lista de bucate,
Iar filele cu text aproape goale,
Ca dictatorii, fara osanale,
Ca boul Apis, fara pata-n frunte,
Ca Grigorescu, fara “car cu boi”,
Sau ca Mihai Viteazul, fara cal!…
Sunt un volum ce n-are titlu înca,
Desi exista-n mine tiparit -
Volum unic, ce trebuie citit
Rând dupa rând
Si tot asa, la fel,
De la-nceput si pâna la sfârsit -
Pâna se va-ntelege ce dalta de otel
Va trebui sa-mi sape titlu-n stânca
Atunci când titlul meu va fi gasit!..

ÎN LOC DE PREFAŢĂ, ION MINULESCU

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu